מידע עסקי ומידע אישי, הינם ההון אותו אנו מייצרים.מידע זה הינו בעל חשיבות וערך כספי ממשי.
מידע זה קל לאבד בטעות או במתכוון וללא יכולת שחזור.
בין אם מדובר בטעויות משתמש ובן אם מדובר בכוונת משתמש, תקלות חומרה, או גורמים חיצוניים אשר אין לנו שליטה עליהם.
גורמים אלו יכולים להיות שריפה, גניבה , שטפון, מכת ברק, הפסקת חשמל לא צפויה ועוד.
מידע זה כאמור הינו בעל ערך כספי אמיתי אשר ניתן לתת לו אומדן, בין אם מדובר ב10,000$ או מיליון דולר.
הדרך הטובה והאמיתית שלכם להגן על המידע הינו באמצעות גיבוי.
ביצוע של פרוצידורת גיבוי מסודרת ומובנית בנהלים מוגדרים מראש יכולה לחסוך את הכאב ברגע של אסון.
כאשר מתרחשת התקלה לנתונים המקוריים של המחשב או השרת או בסיסי נתונים במקרה של ארגונים, אזי ההשפעה ומידת האסון גדלה בהתאמה לכמות המידע שחסר במקרה של תקלה זו או אחרת.
ננסה לענות על מספר שאלות בסיסיות בדרכנו להציג את הדרך למענה מלא וגיבוי המידע האישי והעסקי.
שלב ראשון - ביצוע הכנות ראשוניות לתהליכי גיבוי מסודרים
קבלת החלטה על ביצוע גיבוי. עלינו לקבל את ההחלטה כי עלינו לבצע גיבויים סדירים.
לפני שקבלנו את ההחלטה כי עלינו לבצע גיבויים סדירים וכי הדבר יהיה כרוך בהשקעה קטנה כגדולה אין טעם להמשיך ולקרוא מאמר זה.
? בחירת והגדרת המידע החשוב לנו לבצע עבורו גיבוי.
מידע זה בדרך כלל יהיה המידע אותו אנו מייצרים ואשר אין לנו אפשרות לשחזר אותו במקרה של
אסון. (מסמכים עיסקיים, תמונות, מידע פיננסי, רשימות לקוחות ועוד)
? ביצוע תיעוד והבנה של החומר המגובה, תעוד זה יעזור לכם להבין האם ישנם חומרים אשר חסרים
או חומרים אשר הינם מיותרים לביצוע תהליך הגיבוי.
- מומלץ לא לגבות מידע הבא :
- תוכנות
- אפליקציות אשר ישנם אפשרות לשחזר את ההתקנה שלהן
- קבצי מערכת הפעלה
- קבצי מערכת של תוכנות ניהול מוצר/משרד
- כל חומר אשר הינו בבחינת תוכנה אשר יש אפשרות להתקינה מחדש ללא מאמץ.
? מידע אשר מומלץ לגבות :
- מסמכים בתיקיות מסמכים שלי
-תמונות דיגיטליות
-בסיסי נתונים
-פרוקייטים של החברה
-פנקסי כתובות של אנשים קשר
-לוח שנה
-אימיילים ותוכנות אימיילים / שרתי דואר במידה ויש.
אחרי שעברנו את השלב הראשון של הבנת הצורך והחלטה על מתן פתרון לצורך זה,
עלינו לגבש מספר צעדים אשר יעזרו לנו להבין את המענה הטוב ביותר לגיבוי המידע עליו אנו מעוניינים להגן.
במאמר הבא נבחן את האפשרויות הטובות ביותר עבורנו לביצוע גיבוי סדיר של המידע עליו אנו מעוניינים להגן.
מידע זה קל לאבד בטעות או במתכוון וללא יכולת שחזור.
בין אם מדובר בטעויות משתמש ובן אם מדובר בכוונת משתמש, תקלות חומרה, או גורמים חיצוניים אשר אין לנו שליטה עליהם.
גורמים אלו יכולים להיות שריפה, גניבה , שטפון, מכת ברק, הפסקת חשמל לא צפויה ועוד.
מידע זה כאמור הינו בעל ערך כספי אמיתי אשר ניתן לתת לו אומדן, בין אם מדובר ב10,000$ או מיליון דולר.
הדרך הטובה והאמיתית שלכם להגן על המידע הינו באמצעות גיבוי.
ביצוע של פרוצידורת גיבוי מסודרת ומובנית בנהלים מוגדרים מראש יכולה לחסוך את הכאב ברגע של אסון.
כאשר מתרחשת התקלה לנתונים המקוריים של המחשב או השרת או בסיסי נתונים במקרה של ארגונים, אזי ההשפעה ומידת האסון גדלה בהתאמה לכמות המידע שחסר במקרה של תקלה זו או אחרת.
ננסה לענות על מספר שאלות בסיסיות בדרכנו להציג את הדרך למענה מלא וגיבוי המידע האישי והעסקי.
שלב ראשון - ביצוע הכנות ראשוניות לתהליכי גיבוי מסודרים
קבלת החלטה על ביצוע גיבוי. עלינו לקבל את ההחלטה כי עלינו לבצע גיבויים סדירים.
לפני שקבלנו את ההחלטה כי עלינו לבצע גיבויים סדירים וכי הדבר יהיה כרוך בהשקעה קטנה כגדולה אין טעם להמשיך ולקרוא מאמר זה.
? בחירת והגדרת המידע החשוב לנו לבצע עבורו גיבוי.
מידע זה בדרך כלל יהיה המידע אותו אנו מייצרים ואשר אין לנו אפשרות לשחזר אותו במקרה של
אסון. (מסמכים עיסקיים, תמונות, מידע פיננסי, רשימות לקוחות ועוד)
? ביצוע תיעוד והבנה של החומר המגובה, תעוד זה יעזור לכם להבין האם ישנם חומרים אשר חסרים
או חומרים אשר הינם מיותרים לביצוע תהליך הגיבוי.
- מומלץ לא לגבות מידע הבא :
- תוכנות
- אפליקציות אשר ישנם אפשרות לשחזר את ההתקנה שלהן
- קבצי מערכת הפעלה
- קבצי מערכת של תוכנות ניהול מוצר/משרד
- כל חומר אשר הינו בבחינת תוכנה אשר יש אפשרות להתקינה מחדש ללא מאמץ.
? מידע אשר מומלץ לגבות :
- מסמכים בתיקיות מסמכים שלי
-תמונות דיגיטליות
-בסיסי נתונים
-פרוקייטים של החברה
-פנקסי כתובות של אנשים קשר
-לוח שנה
-אימיילים ותוכנות אימיילים / שרתי דואר במידה ויש.
אחרי שעברנו את השלב הראשון של הבנת הצורך והחלטה על מתן פתרון לצורך זה,
עלינו לגבש מספר צעדים אשר יעזרו לנו להבין את המענה הטוב ביותר לגיבוי המידע עליו אנו מעוניינים להגן.
במאמר הבא נבחן את האפשרויות הטובות ביותר עבורנו לביצוע גיבוי סדיר של המידע עליו אנו מעוניינים להגן.
עדי אזולאי
adi(at)orintec.co.il
מנהל שרות תמיכה
אורינטק מחשבים, גיבוי מידע לעסקים
http://www.xn--5dbbkoc.net
adi(at)orintec.co.il
מנהל שרות תמיכה
אורינטק מחשבים, גיבוי מידע לעסקים
http://www.xn--5dbbkoc.net